شرایط تست کرونا برای سفرهای هوایی

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: tikban

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


شرایط تست کرونا برای سفرهای هوایی

اگر قصد سفرهای هوایی را دارید، حتما باید قبل از پرواز تست کرونا بدهید. بسیاری از شما در هنگام سفر این جمله را شنیده اید اما ممکن است با قوانین و مقررات سفر در دوران کرونا کمتر آشنا باشید. اگر برای سفرهای ضروری خود اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده اید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را درباره تست کرونا قبل از سفر کسب کنید.

با شیوع بیماری کرونا بسیاری از صنایع همانند صنعت گردشگری دچار مشکل و رکود شدند اما موضوع این است که نمی توان برای زمان طولانی پروازها را کنسل کرد. بنابراین تمامی کشورها با تدوین و اجرای پروتکل های بهداشتی سعی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارند. یکی از اقدامات مهم در این زمینه، تست کرونا می باشد. همچنین استفاده از قرنطینه اجباری بیماران و افراد مشکوک به بیماری راه دیگری برای پیشگیری از شیوع کروناست.

اهمیت تست کرونا قبل از سفر

همانطور که می دانید ویروس کووید ۱۹ از راه تماس با افراد آلوده منتقل می شود. هر چه با افراد بیشتری در تماس باشید، ریسک ابتلا به بیماری افزایش پیدا می کند. در سفرهای هوایی افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما به فرودگاه می روند و از گیت پروازی عبور می کنند. سپس سوار هواپیما می شوند و در طول پرواز در محیطی بسته کنار یکدیگر قرار دارند.

درست است که مسافران موظفند ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و شرکت های هواپیمایی با نصف ظرفیت پرواز کنند اما چند درصد از افراد تمامی این موارد را رعایت می کنند؟‌ از سوی دیگر هم نمی توان پروازها را برای مدت زمان طولانی لغو کرد. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، انجام تست کرونا برای مسافرانی است که قصد سفر دارند.

انجام تست کرونا قبل و بعد از سفر می تواند ریسک ابتلا به بیماری را کاهش بدهد. به همین جهت مسافران باید قبل از برای تست کرونا اقدام کنند.

ضرورت تست کرونا قبل از پرواز

کشورهای مختلف برای سوار شدن مسافران به هواپیما قوانین خاص خود را دارند. اما همه کشورها سعی دارند تا از ورود افراد ناقل ویروس به داخل هواپیما جلوگیری کنند. بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما از سلامتی خود اطمینان پیدا کنید. چرا که اگر مشکوک به بیماری باشید از سوار شدن شما به داخل هواپیما جلوگیری می شود و حتی ممکن است به مدت ۱۴ روز در قرنطینه اجباری بمانید. مسافرانی که هزینه بلیط هواپیما را پرداخت کرده و می خواهند پرواز خود را از دست ندهند باید قبل از سفر تست کرونا بدهند.

انواع تست کرونا

تست کرونا در دو نوع رپید یا سریع و تست  PCR (آزمایش خون) می باشد.

برای تست آنتی بادی یا PCR  نمونه خون گرفته می‎شود و  آنتی بادی‌های بدن مانند IgM و IgG بررسی می شوند. اگر مقدار آنتی‎بادی IgM در خون بالا باشد به معنای این است که بدن مورد حمله ویروس قرار گرفته است اما افزایش سطح آنتی بادی IgG در خون به معنای غلبه سیستم ایمنی بر ویروس است.

در نوع دیگر تست کرونا، از ترشحات حلق و بینی نمونه گیری می شود. این کار توسط ابزاری به نام سواپ انجام می شود که ۱۵ سانتیمتر می باشد و پزشک آن را به انتهای بینی و حلق وارد می کند تا از ترشحات دستگاه تنفسی نمونه بگیرد. این تست آزمایش اصلی کرونا می باشد و تست آنتی بادی به عنوان مکمل انجام می شود.

تست کرونا برای سفرهای هوایی

برای سوار شدن به هواپیما حتما باید نتیجه تست PCR را به همراه مدارک هویتی و بلیط هواپیما ارائه دهید. در صورت نداشتن نتیجه آزمایش کرونا از سوار شدن شما به داخل هواپیما جلوگیری می شود! بنابراین توصیه می شود حداقل چند روز قبل از سفر به مراکز درمانی مشخص شده مراجعه کرده و نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنید.

یادتان باشد که انجام تست باید سه روز قبل از سفر باشد. در غیر این صورت نمی توانید وارد هواپیما شوید.

ولی تیموری معاون گردشگری در همین باره گفت:

سفر به ارائه نتیجه منفی تست کرونا مشروط نشده است و طبق توضیح وزارت بهداشت، لازم نیست پیش از سفرهای داخلی تست PCR انجام شود. اما از ورود مبتلایان کووید-۱۹ به داخل هواپیما، قطار و اتوبوس جلوگیری می‌شود. 

کدام مراکز تست کرونا می گیرند؟

برای جلوگیری از هر نوع نتایج جعلی تست کرونا، مراکز درمانی خاصی برای تست در نظر گرفته شده است. به همین منظور بهتر است به آزمایشگاه‌هایی مراجعه کنید که نتایج آن در کشورهای مبدا و مقصد مورد تایید است.

به طور مثال آزمایشگاه بیمارستان جم تهران یکی از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت در سایت خود به آدرس https://behdasht.gov.ir اسامی آزمایشگاه‌های مورد تایید خود در سراسر کشور را اعلام کرده است.

مسافران باید مدارک لازم مانند پاسپورت و کارت ملی را در هنگام مراجعه به آزمایشگاه همراه داشته باشند. همچنین تکمیل فرم تعهدنامه ضروری است. همچنین قبل از سفر با مراجعه به سایت (IATA) از آخرین قوانین مربوطه و محدودیت‌های تعیین شده برای ورود به کشور مقصد اطلاع پیدا کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

یکی از راههای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، عدم مراجعه حضوری به مراکز فروش بلیط است. به همین جهت بهترین راه رزرو بلیط هواپیما، مراجعه به سایت های گردشگری معتبر است. در کشور ما سایت های زیادی در همین زمینه فعالیت می کنند که برخی از بهترین آنها عبارتند از: علی بابا، تیک بان، قاصدک ۲۴ ، فلایتیو و مستر بلیط که سابقه درخشانی در حوزه ارائه خدمات گردشگری دارند.

تیک بان به عنوان سایت معتبر خرید بلیط هواپیما با ارائه خدماتی هوشمند و نوین توانایی ارائه بلیط ارزان هواپیما را در کمترین زمان دارد. این سایت با فیلترهای هوشمندی که در قسمت جستجوی خود قرار داده است می تواند شما عزیزان را در انتخاب ارزان ترین بلیط هواپیما یاری سازد.

منبع: شهرخوان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط tikban در پنج شنبه 17 تير 1400


:: شرایط تست کرونا برای سفرهای هوایی
:: ارزانترین بلیط هواپیما کدام است؟
:: 4 مزیت سفر با اتوبوس
:: کیش مقصد اول گردشگری سیاحتی در ایران
:: جاذبه های تفریحی شگفت انگیز مشهد
:: بلیط هواپیما کیش – شیراز با بهترین قیمت
:: کاهش هزینه های سفر با یک برنامه ریزی ساده
:: مصرف کدام داروها در پرواز ممنوع است؟
:: فروش بلیط بوشهر
:: بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان بوشهر
:: رزرو و خرید بلیط بوشهر از تیک بان
:: بلیط پرواز به شهر بوشهر را از تیک بان خریداری کنید
:: رزرو بلیط چارتر بوشهر را با بهترین قیمت تجربه نمائید
:: ارزان ترین بلیط هواپیما بوشهر
:: رزرو بلیط هواپیما بوشهر
:: سایت های معتبر ارائه دهنده بلیط لحظه آخری بوشهر
:: کدام ایرلاین ها بلیط هواپیما بوشهر را ارائه می دهند؟
:: خرید بلیط هواپیما بوشهر به روش حضوری
:: خرید بلیط هواپیما جیرفت در دقایق پایانی





به وب سایت من خوش امدید




:: تير 1400;
:: مهر 1399;
:: شهريور 1399;
:: مرداد 1399;
:: تير 1399;
:: آذر 1398;
:: مرداد 1398;
:: تير 1398;

آبر برچسب ها

بلیط ارزان سنندج , بلیط لحظه آخری سنندج , بلیط هواپیما سنندج , بلیط سنندج , بلیط چارتر سنندج , خرید بلیط سنندج , قیمت بلیط سنندج , بلیط ارزان کرمانشاه , بلیط لحظه آخری کرمانشاه , بلیط هواپیما کرمانشاه , بلیط کرمانشاه , بلیط چارتر کرمانشاه , خرید بلیط کرمانشاه , قیمت بلیط کرمانشاه , قیمت بلیط مشهد ,

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by kishticketstocheaptehran